Smash Tukisäätiö

Smash Tukisäätiön tarkoituksena on edistää ja tukea mailapeliharrastusta, mailapeliurheilua ja erityisesti junioritoimintaa Smash ry:ssä. Säätiö toteuttaa tarkoitustaan myöntämällä valmennus-, opiskelu- ja muita stipendejä ja avustuksia sekä tunnustuspalkintoja mailapeliurheilun ja mailapeliharrastuksen edistämiseksi.

Smash Tukisäätiö jakaa yhteistyökumppaneiltaan sekä Smash Centerin pysäköintimaksuista saamansa varat lyhentämättöminä stipendeinä ja avustuksina Smash ry:n mailapelipelaajille ja tukee avustusta tarvitsevia mailapeliperheitä. Monelle tuki mahdollistaa mailapeliharrastuksen jatkumisen, etenkin näin taloudellisesti epävakaina ja kustannusten nousun aikoina.

Säätiö saa lahjoituksia peruspääomaansa yrityksiltä, yhteisöiltä ja yksityishenkilöiltä. Pääoman tuottoa jaetaan eteenpäin stipendeinä ja erilaisina tukina säätiön kriteerien mukaan. Yksittäinen yritys, yhteisö tai yksityishenkilö voi tehdä lahjoituksen Smash Tukisäätiölle. Lahjoitus voidaan tehdä suoraan pelaajille tai sillä voidaan kartuttaa säätiön pääomaa. Yhteistyökumppanit saavat halutessaan näkyvyyttä toiminnassamme sekä mahdollisuuden tarjota jäsenetuja.

Smash Tukisäätiö on tukenut toiminnallaan Smashin mailapelipelaajia vuodesta 2019 lähtien. Vuonna 2023 säätiö jakoi tukea yhteensä 63300 euroa. Tuen määrä lähes kolminkertaistui vuodesta 2022, jolloin säätiö jakoi tukea stipendien ja tukien muodossa yhteensä 21500 euroa. Tukea vuonna 2023 osoitettiin mm. kilpailu- ja harjoittelukustannuksiin, fysiikka- ja liikkuvuustesteihin, valmennuksen tehostamiseen, kilpavalmennuksen erityisharjoitteluun sekä valmentajien palkkauskuluihin.

Taloudellista tukea tarvitseville mailapeliperheille osoitettiin vuonna 2023 tukea 8400 euroa, jonka avulla mahdollistettiin harrastuksen jatkuminen ja lisäharjoitustunnin ottaminen. Kaikkia taloudellista tukea hakeneita perheitä ei valitettavasti pystytty tukemaan, mutta tavoitteenamme on kasvattaa tuen määrää tulevaisuudessa. Smash Tukisäätiö toivoo edelleen lisää hakemuksia voidakseen tukea hyvällä asenteella harjoittelevia mailapelaajia. Taloudellista tukea hakevien perheiden hakuaika tuelle on seuraavan kerran syksyllä 2024.

Saadaksemme jaettua vielä enemmän Smash Tukisäätiön kautta tukea mailapelaajillemme, toivomme mukaan toimintaamme lisää yhteistyökumppaneita.

Tuen mahdollistavia yhteistyökumppaneitamme tällä hetkellä ovat:

Azets
Wippii Work
WiseNetwork
5D Investment

Lämmin kiitos tuesta kaikille yhteistyökumppaneillemme!

Lisätietoja Smash Tukisäätiön toiminnasta:
Tapio Totro
toimitusjohtaja