TENNISKOULU Q & A

Usein esitettyjä kysymyksiä ja vastauksia tenniksen juniorivalmennuksesta

Miten kauden alkamisesta ja tennistreenieni ajankohdasta tiedotetaan?
Kun kausi alkaa, ryhmätiedot aikoineen tulevat Smashin nettisivuille ja Smash Centerin alakerran ilmoitustaululle. Ryhmätietoja ei lähetetä henkilökohtaisesti pelaajille (valmennuksessa on satoja pelaajia).

Millainen varustus tunneilla pitäisi olla?
Tennis- tai sisäpelikengät, tennismaila, mukavat urheiluvarusteet sekä juomapullo. Lenkkikengät eivät sovi tunneille.

Voinko saada ensimmäiselle tunnille lainamailan?
Kyllä. Autamme myös sopivan mailan hankinnassa, jos siihen on tarvetta. Smash Centerin omassa Pro Shopissa on hyviä vaihtoehtoja ja seuran jäsenet saavat 15 prosentin alennuksen mm. tennismailoista ja tenniskengistä.

Onko teillä sisarusalennusta?
Kyllä. Mikäli samasta perheestä valmennukseen osallistuu useampi kuin yksi juniori, on perhe oikeutettu sisarusalennukseen. Sisarusalennukseen oikeutetuissa perheissä eniten maksava valmennettava maksaa täyden valmennusmaksun, seuraavat sisarukset saavat valmennusmaksuista -10%.

Olin toivonut harjoitusajaksi keskiviikon klo 17.30, mutta sainkin tunnin sunnuntaiksi klo 17.30?
Juniorivalmennukseen ilmoittautuu kauden alussa noin 350 pelaajaa, joilla jokaisella on jokin aikatoivomus. Yritämme toteuttaa kaikkien toiveet mahdollisuuksiemme mukaan, mutta valitettavasti kaikkien toiveiden toteuttaminen on mahdotonta. Teemme kuitenkin kaikkemme, että kaikille löytyy sopiva harjoitusaika ja -ryhmä.

Kuuluuko juniorivalmennuksen kausimaksuun vakuutus?
Ei kuulu.

Voiko väliin jääneet harjoitustunnit korvata?
Voi, mikäli löytyy sopiva ryhmä, jossa on tilaa. Valmentaja auttaa sellaisen löytämisessä. Lisäksi kauden lopussa on korvaustuntipäivä, jonka aikana voi korvata useamman tunnin. Huom! Korvattavia tunteja ei kuitenkaan voi siirtää korvattavaksi seuraavalle kaudelle. Väliin jääneitä tunteja ei myöskään hyvitetä laskutuksessa.

Järjestetäänkö valmennustunnit juhlapyhisin?
Valmennustunnit pidetään normaalisti kaikkina juhlapyhinä lukuun ottamatta joulua, hiihtolomaa, pääsiäistä sekä vapunpäivää.

Jos sairastuu, voiko saada hyvitystä valmennusmaksuissa?
Yhtämittaisesta yli 4 viikkoa kestävästä poissaolosta tulee ilmoittaa sekä lähettää lääkärintodistus juniorien vastuuvalmentajalle Juha Romppaselle sähköpostilla juha.romppanen@smash.fi. Tällainen yli neljä viikkoa kestävä poissaolo valmennuksesta huomioidaan laskussa lääkärintodistusta vastaan, omavastuuajan ollessa kaksi viikkoa ilmoituspäivästä lähtien. Yksittäisiä poissaoloja ei huomioida laskutuksessa.

Kuinka monta kertaa kaudessa tulee lasku?
Kaksi kertaa syksyllä ja kaksi kertaa keväällä. Kesäleirit laskutetaan erikseen.

Voiko ryhmää vaihtaa kesken kauden?
Kyllä, mikäli löydetään sopiva ryhmä. Samoin tunteja voi saada kauden aikana lisää tai niitä voi vähentää. Vähennettäessä pelaaja on kuitenkin sitoutunut sovittuun tuntimäärään kyseessä olevan laskutusjakson loppuun asti, ellei uutta pelaajaa saada sen ajan sisällä tilalle ryhmään.

Jos haluan lopettaa valmennuksen, milloin irtisanominen astuu voimaan?
Irtisanoutuminen astuu voimaan, kun käynnissä oleva laskutusjakso päättyy. Valmennukseen voi osallistua irtisanoutumisen jälkeen vielä laskutusjakson loppuun asti. Laskutusjaksot voi tarkistaa valmennusehdoista.

Mistä voin tarkistaa valmennusehdot?
Valmennusehdot on hyvä lukea huolellisesti ennen ilmoittautumista. Valmennusehdot löytyvät juniorivalmennuksen ko. kauden osiosta.

Voinko päästä kilpavalmennukseen?
Kyllä. Tutustu ensin kilpavalmennuksen sisältöön ja valmennusehtoihin. Lisätietoja kilpavalmennuksesta antaa Joni Wilenius joni.wilenius@smash.fi.

Miten voin aloittaa kilpailemisen?
Kilpaileminen on helppo aloittaa omassa tutussa ympäristössä lasten Babolat Tourilla ja nuorten Adidas Tourilla. Kysy kilpailemisesta myös omalta valmentajaltasi.

Muuta kysyttävää?
Voit lähettää sähköpostia tenniksen juniorivalmennuksen vastuuvalmentajalle Juha Romppaselle juha.romppanen@smash.fi.