Tennisvalmennus junioreille kaudella 2023-2024, Espoo

Tennisvalmennus lapsille ja nuorille Olarin Tennishallissa 14.8.2023-2.6.2024

Juniorivalmennuksessa kaikki pelaajat omista tavoitteistaan riippumatta kuuluvat tiimeihin, joiden tavoitteena on kasvattaa lapsia ja nuoria toimimaan ryhmässä eli "tiimissä", jossa kaikki viihtyvät sekä kokevat kuuluvansa tennisyhteisöön.

Tiimijärjestelmä koostuu neljästä tiimistä: RED, ORANGE, GREEN, YELLOW. Käytännössä tiimiväri kertoo, millä pallolla pääsääntöisesti ko. tiimiryhmissä harjoitellaan. Lue lisää tiimien omilta sivuilta (kts. valikkolinkit).

Perusideologia on toimia Olarin toimipisteessä kasvattajaseuraidealla painottaen harrastekilpapelaamista. Päämäärä on, että mahdollisimman moni seuran valmennuksessa käyvä innostuisi pelaamisesta ellei jopa kilpailemisesta ja löytäisi tenniksestä näin oman lajinsa, johon kiinnittyä sekä haluta siinä kehittyä. Lajikiinnittyminen tapahtuu riittävillä harjoitusmäärillä ja osallistumalla seuran järjestämiin tapahtumiin.

Valmennuksen painopiste on alle 12-vuotiaiden valmennuksessa (2/3 kenttäresursseista), mutta valmennusryhmiä on myös Green ja edistyneille Yellow tiimien 13–19-vuotiaille pelaajille. Mukaan valitut kouluikäiset pelaajat harjoittelevat vähintään kaksi kertaa viikossa, mutta alle kouluikäisillä (5-6 v.) minitennispelaajilla voi olla harjoituksia myös vain kerran viikossa.

Ennakkotietoa lähiaikoina avattavasta kausihausta kaudelle 2024-2025:

Yellow tiimi eli kova pallo jakaantuu edistyneisiin ei kilpaileviin ja harrastekilpaan. Huomioitavaa on, että Orange, Green ja Yellow tiimeissä ei ole aloittelijaryhmiä. Aloittelijaryhmiä on vain 5–8-vuotiaiden minitenniksessä.

Mukaan valitut kouluikäiset pelaajat harjoittelevat pääsääntöisesti vähintään kaksi kertaa viikossa, mutta alle kouluikäisillä (5-6 v.) minitennispelaajilla ja sunnuntaisin harjoittelevilla yli 13-vuotiailla Green tiimin pelaajilla voi olla harjoituksia myös vain kerran viikossa.

Valmentajina kaudella 2023-2024 toimivat vastuuvalmentajat Susanna Etumäki ja Timo Etumäki sekä tuntivalmentaja Nina Bogdanoff.

Kesäisin järjestetään leirejä ja kurssitoimintaa.

Lisätietoa Smash Espoon toimipisteen valmennustoiminnasta: smash-espoo@smash.fi

Susanna Etumäki