Sarjatennis

Smashia edustaa kaudella 2023-2024 yhteensä 70 sarjatennisjoukkuetta - joukkueita on enemmän kuin millään muulla seuralla. Smashille myönnettiin kunnianosoituksena tästä Sarjatenniksen erikoispalkinto Tennisgaalassa marraskuussa 2023. Palkinto on tunnustus ja kiitos koko seurayhteisölle – kaikki 45 vuoden aikana mukana toiminnassa olleet ovat omalta osaltaan rakentaneet pohjaa sille, että sarjatennistoiminta on Smashissä nyt niin vahvaa. Kiitos kuuluu tietysti myös kaikille nykyisten ja aiempien kausien sarjatennisjoukkueiden kapteeneille ja pelaajille!

Suomen Tennisliiton järjestämä sarjatennis on seurajoukkueiden välinen kilpailuformaatti, jonka kausi jakautuu erikseen pelattaviin sisä- ja ulkokausiin. Sitä pelataan naisissa neljällä tasolla (3. divari - SM) ja miehissä kuudella (5. divari - SM).

Tämän lisäksi Senioritennis ry järjestää vastaavan ikäluokittain pelattavan Seniorisarjan. Senioreiden sarjatenniksessä pelattavat ikäluokat ovat naisilla viiden vuoden välein +30 - +75 ja miehillä +35 - +85. Kunkin ikäluokan sarja voidaan jakaa SM-sarjaan (joka tarvittaessa jaetaan kahteen lohkoon), sekä alueellisesti mahdollisimman tasaisesti jaettuihin 1. ja tarvittaessa myös 2. divisioonan lohkoihin.

Smashissa sarjatennistoiminta on ollut aina hyvin vireää. Kaudella 2023-2024 Smashia edustaa Suomen Tennisliiton ja Senioritenniksen sarjoissa yhteensä 70 sarjatennisjoukkuetta - joukkueita on enemmän kuin millään muulla seuralla. Smashille myönnettiinkin tästä tunnustuksena Sarjatenniksen erikoispalkinto Tennisgaalassa marraskuussa 2023.

Sarjatennikseen ilmoittautuminen

Tapa 1: Kokoa oma joukkueesi mukaan, ja päättäkää kuka pelaajista toimii joukkueen kapteenina. Kun kapteeni on päätetty, sarjaan ilmoittaudutaan sähköpostitse Smashin sarjamanagerille ilmoittamalla sarja, sarjataso ja/tai ikäluokka, sekä kapteenin yhteystiedot (nimi, pelaajanumero ja sähköpostiosoite).

Tapa 2: Voit ilmoittaa itsesi varapelaajalistalle, jolloin yhteystietosi jaetaan sarjatennikseen ilmoittautuneiden joukkueiden kapteeneille sarjakauden alussa. Kerro ilmoittautumisen yhteydessä nimi, sähköpostiosoite, mihin sarjaan (ulkokausi, sisäkausi ja/tai seniorisarja) haluat ilmoittautua, sekä sarjatasosi. Joukkueen kapteenit voivat olla suoraan yhteydessä, mikäli kaipaavat joukkueeseensa lisää pelaajia, tai varapelaajia. Jos yksittäisiä pelaajia ilmoittautuu hyvissä ajoin tarpeeksi, voidaan heistä muodostaa oma joukkue alkavalle sarjakaudelle. Tässä tapauksessa sarjatennismanageri on yhteydessä pelaajiin ennen ilmoittautumisen sulkeutumista. Huom! Varapelaajaksi ilmoittautuminen ei takaa pelipaikkaa sarjatenniksessä.

Kaikki ilmoittautumiset sekä kysymykset sarjatenniksestä Smash ry:n sarjatennismanagerilta Julia Vedenojalta sähköpostilla julia.vedenoja@smash.fi.

Lisätietoja:

Suomen Tennisliitto / Sarjatennis