Lassi Nykänen Smashin Mailapelien valmennus- ja kehityspäälliköksi

20.9.2022

Lassi Nykänen

Smash-Espoosta ja Olarin tennishallista tuttu Lassi Nykänen aloittaa syksyn aikana Smash ry:n uudessa toimenkuvassa Mailapelien valmennus- ja kehityspäällikkönä. Lassi on toiminut Smash-Espoossa tenniksen päävalmentajana ja aikuisvalmennuksen vastuuvalmentajana. Lassin nykyiseen toimenkuvaan Espooseen tullaan palkkaamaan mahdollisimman pian työntekijä, jonka Lassi perehdyttää ennen siirtymistään täysipäiväisesti uuteen toimenkuvaan. Uudessa toimenkuvassa Lassin työtehtäviin kuuluu mailapelien valmennuksen suunnittelu ja kehittäminen yhdessä vastuuvalmentajien kanssa, mailapelitoiminnan kehittäminen yhdessä Smashin organisaation kanssa strategian mukaisesti sekä valmentajien mentorointi kentällä.

Osa asiakkaistamme ja jäsenistöstämme tunteekin Lassin jo vuosien varrelta, mutta tässä vielä Lassin esittely hänen omin sanoin:

”Olen Lassi Nykänen, ikää 37 vuotta. Olen työskennellyt Smash ry:ssä vuodesta 2011, jolloin minut rekrytoitiin käynnistämään sekä kehittämään vastaperustetun Smash-Espoon toimintaa valmennusvastaavana, ja tässä tehtävässä olen toiminut tähän asti. Ennen siirtymistäni Smashin palvelukseen olen toiminut valmennustehtävissä Kouvolassa sekä Kotkassa. Kouvolassa toimin myös halliyrittäjänä.

Oma taustani on vahvasti tenniksen parissa jo viideltä vuosikymmeneltä: oman aktiiviurani jälkeen siirryin valmentajaksi, jota olen nyt tehnyt päätoimisesti vuodesta 2007. Vaikka taustani on vahvasti tenniksessä, muutkin Smashin lajirepertuaariin kuuluvat mailat pysyvät hyvin käsissä.

Olen suorittanut Suomen Tennisliiton valmentajakoulutuksia kilpavalmentajaksi asti (Taso III). Parhaillaan opiskelen Valmennuksen erikoisammattitutkintoa (VEAT). Olen suorittanut AMK-tutkinnon vuonna 2016 (BBA, kansainvälinen kauppa).

Lähden suurella innolla tekemään töitä uudessa roolissa Smash-yhteisön eteen, jotta seuramme pystyisi palvelemaan kaikkia asiakkaittamme kaikissa mailapeleissä vielä entistäkin laadukkaammin. One Smash Ahead!”

Onnea Lassille uusiin haasteisiin!