Tennisliitto tiedottaa kilpailutoiminnasta

2.4.2015 klo 08:00

Mukaan kesän sarjatennikseen

SEURASIIRROT

Seurasiirrot astuvat seuraavan kerran voimaan 1.5.2015. Sekä varsinaiset edustusmuutokset että ulkokauden 2015 sarjatennisedustusmuutokset (ei koske senioreiden sarjatennistä) tulee siis tehdä 30.4.2015 mennessä. Muutos ilmoitetaan www.tennisassa.fi sivuilla omista pelaajatiedoista kohdasta seurasiirrot. Haetut siirrot julkaistaan Ässässä pelaajatiedoissa 1.5.2015. Mikäli seurat eivät ole kuitanneet siirtoja kuntoon, näkyvät nämä siirrot pelaajatiedoissa hieman myöhemmin. Huomaattehan, että sarjatennisedustusmuutokset ovat aina voimassa vain yhden kauden!

TASOLUETTELO

Seuraava tasoluettelo julkaistaan pe 8.5.2015. Tasoluettelossa on mukana pelaajien tulokset 3.5.2015 asti.
Viikonlopun 8.-10.5 kilpailut pelataan vanhan tasoluettelon mukaisesti (sijoitukset ja osallistumisoikeus luokkiin), viikonloppu 15.-17.5 pelataan uuden listan mukaan.

JUNIOREIDEN SM- LIIGACUP

Junioreiden SM-liigacupit pelataan 24.-26.4.2015. Muistattehan koota joukkueet ja ilmoittautua!

10-vuotiaat pelaavat Hyvinkäällä (HyTS), 12-vuotiaat Espoossa (EVS) ja 15-vuotiaat Oulussa (OVS).

Kilpailunjohdon tulee tarjota ilmoittautumisvaihtoehdoksi joko internet-lomake, sähköposti tai puhelin. Järjestävä seura ottaa vastaan ilmoittautumiset. Viimeinen ilmoittautumispäivä ilmoitetaan kilpailukutsussa. Joukkueella on velvollisuus varmistaa ilmoittautumisen perillemeno.

Seuran edustaja ilmoittaa joukkueen. Ilmoittautuessa on nimettävä vähintään kaksi pelaajaa sekä kapteeni/yhteyshenkilö.

Säännöt löytyvät kilpailumääräyksistä.

ULKOKAUDEN 2015 SARJATENNIS

Kaikkien joukkueiden tulee ilmoittautua mukaan
(huom! myös aiemmin mukana olleet joukkueet!). Ilmoittautumiset tulee tehdä sähköpostilla viimeistään 10.4.2015 osoitteeseen veera.nurmi@tennis.fi.

Lohkot muodostetaan huhtikuun loppuun mennessä, ja peliaika on 1.5.-19.8.2015.

Nousukarsinnat pelataan 28.-30.8.2015.

Sarjatennismaksut vuonna 2015 (maksu laskutetaan seuralta kauden alussa):

Sarjatennis

SM-liiga miehet

340

SM-liiga naiset

340

1 divisioona

150

2 divisioona

100

3-4 divisioona

90

UUTTA!!! Ulkokaudella 2015 käynnistyy myös "Harrasteliiga" – alueellinen 3-tason sarjatennis. Tarkoitus on palvella harrastepelaajia mielekkään tasoisilla otteluilla, jotka on helppo järjestää. Toiminta on siis alueellista, ja ottelut pelataan aikapeleinä (yhteen otteluun varataan tunti aikaa). Yhdessä sarjaottelussa pelataan kaksi 2-peliä ja yksi 4-peli. Miehet ja naiset pelaavat omissa sarjoissaan. Pelaajien taso saa olla ilmoittautumishetkellä korkeintaan C-luokkaa. Lohkovaiheen jälkeen alueen lohkojen voittajat pelaavat alueen mestaruudesta.

Joukkue saa koostua muutenkin kuin samaa seuraa edustavista pelaajista. Kaikkien pelaajien tulee kuitenkin olla jonkin seuran jäseniä. Lohkot ja tulokset ylläpidetään Ässässä. Voitetut ottelut kerryttävät normaaliin tapaan ranking pisteitä. Tämän sarjan lisäksi pelaaja voi pelata myös yleistä sarjatennistä.

Joukkueen sarjamaksu on 90e/joukkue. Tämä maksu sisältää kilpailulisenssin tämän sarjan pelaamiseen. Erillistä kilpailulisenssiä ei siis tarvita mikäli pelaaja ei osallistu muuhun viralliseen kilpailutoimintaan. Joukkuemaksu laskutetaan joukkueen yhteyshenkilöltä. Kotijoukkue vastaa ottelun kenttä- ja pallokuluista.

Ilmoittautuminen sarjaan tapahtuu viimeistään 10.4.2015 osoitteeseen veera.nurmi@tennis.fi. Ilmoittautumisesta tulee ilmetä joukkueen nimi, kotipaikka ja alue, yhteyshenkilön nimi ja tiedot (puh. sähköposti ja osoite), pelaajat ja nykyiset tasot. Suositus on, että joukkueessa olisi mukana 3-5 pelaajaa, toki mukaan mahtuu enemmänkin.

Terveisin,

Raisa Törnroos-Heinonen