Smashin 50 naisille Suomen mestaruus sarjatenniksessä

17.3.2015

Hyvä Smash

Clubin (Smash-Kotka) naisten 50 v joukkue voitti viikko sitten SM-kultaa.

Taistelu kullasta ratkesi vasta viimeisessä ottelussa sarjan kakkosena ollutta HVS:ää vastaan. Club tarvitsi vain yhden otteluvoiton kullan varmistamiseksi.

Vastustajat saapuivat Myllypuroon kovalla kokoonpanolla: moninkertaiset Suomen mestarit Tuija Hannukainen, Lelle Blomqvist ja Erja Saraste.

Ykkösten pelissä kohtasivat Clubin Leena Ranta ja Tuija Hannukainen, joka oli muutama viikko sitten voittanut edellisen kohtaamisen selvästi. Johtaessaan 4-1 ensimmäistä erää Tuija reväytti pohkeensa ja joutui luovuttamaan ottelun.

Samaan aikaan naapurikentällä Clubin Johanna Leppänen oli jo lähes voitossa kiinni Lelle Blomqvistia vastaan voitettuaan ensimmäisen erän nopeasti 6-0 ja johdettuaan tällöin toista jo 3-0. Johanna piti lyöntimyllynsä käynnissä ja voitti toisenkin erän puhtaasti 6-0. Näin Club oli varmistanut kultaisen mitalinsa. YES :-)

Lohdutukseksi vastusjoukkueelle he voittivat kokeneilla nelinpelaajilla Lelle Blomqvistilla ja Erja Sarasteella nelinpelin 6-2, 6-2. Clubin joukkue pelasi kaikkiaan seitsemän ottelua kauden aikana. Leenan ja Johannan lisäksi joukkueessa pelasi Pirjo Aaltonen, joka toimi joukkueen kapteenina.