Tennisliiga 10 vuotiaille

13.5.2013

Lue info

Hei seurojen yhteyshenkilöt!

Laitattehan alla olevasta tietoa eteenpäin seurassanne!

Uusi 10&alle –tennisliiga käynnistyy syksyllä 2013

Tennarissa, Lohjalla järjestetään lauantaina 25.5. klo 13-14 uuden 10&alle  -tennisliigan esittelytilaisuus, joka on avoin ja maksuton sekä valmentajille että vanhemmille.

Tilaisuuden ohjelma

-Lifting Finland to the world tennis scene. Why is "10&Alle -tennisliiga" important? Martin van Daalen, Suomen Tennisliiton päävalmentaja.

-Sisäpelilkaudella 2013 käynnistyvän uuden 10-vuotiaille ja sitä nuoremmille tarkoitetun sarjamuotoisen joukkuekisan esittely. Raisa Törnroos-Heinonen (STL) ja Repe Jokinen (KaTse).

-Valmennusdemo pienten lasten kilpatenniksestä: parhaat mini-, midi- ja green-tenniksen harjoitukset! Jussi Koivisto (Smash), Ville Juhamo (Smash) ja Repe Jokinen (KaTse)

Uusi 10&Alle -tennisliiga pelataan lähialueen muiden seurojen kanssa minissä (punainen pallo), midissä (oranssi pallo) ja greenissä (vihreä pallo) Länsi-Uudenmaann ja Varsinais-Suomen alueella.  Tennisliigan minissä ja midissä ottelut pelataan arkisin valmennustunneilla ja green-tasolla turnausmuodossa siten, että kaksi kierrosta pelataan syksyllä ja kaksi keväällä. Sijoitusottelut jatkuvat keväällä Masters-turnauksessa, johon kaikki joukkueet kutsutaan mukaan.
Ilmoittautuminen sarjaan käynnistyy kesäkuussa 2013. Tästä lisätietoja tulee lähiaikoina. Kyseinen tennisliiga toteutetaan pilottikokeiluna yhteistyössä KaTsen ja STL:n kanssa, ja se tähtää koko Suomen kattavaan kilpailusarjaan.

Lisäksi tapahtuu:

Minitenniksen “SM-liigacup” Lohjalla
La 25.5. klo 10-15, Tennari, Lohja

Minitenniksen joukkuekilpailu 10-vuotiaille ja sitä nuoremmille.  Kussakin joukkueessa on 2-4 pelaajaa, tyttöjä ja/tai poikia. Jokaisessa joukkueottelussa on aina kaksi kaksinpeliä ja yksi nelinpelin. Kaikki pelit ovat 15 min aikapelejä. Seurasta voi osallistua useampia joukkueita. Osallistumismaksu 50€/joukkue. Ilmoittautumiset tiistaihin 21.5. mennessä sähköpostilla osoitteeseen akseli.virtanen@gmail.com. Kilpailun johtaja on Akseli Virtanen, puh 050-4369005.

Raisa Törnroos-Heinonen

Suomen Tennisliitto