Piia Suomalainen, Cecilia Estlander, Juha Romppanen ja Tapio Totro palkittiin vuoden 2011 parhaina Tennisliton gaalassa

6.12.2011

Vuoden naispelaaja 2011: Piia Suomalainen, Princen maila ja Adidaksen peliasu

Lue tästä minkä palkinnon kukin sai

Piia Suomalainen palkittiin vuoden naispelaajana. Piia on tehnyt pitkän uran ammattialispelaajana ja nousi syksyllä 2011 naisten ykköspelaajaksi suomessa. Piia on näinollen parhaiten rankattu suomalaispelaaja naisammattilaisten WTA- listalla. Piia ohitti pitkään ykkösenä olleen Emma Laineen ollessaan syksyllä pitkällä Aasian kiertueella.

Cecilia Estlander palkittiin vuoden kansallisena naispelaajana. Cecilia nousi muutamassa vuodessa ryminällä kansallisen tenniksen kärkijoukkoon ja piti pitkään hallussaan myös ykköspaikkaa suomen 18v. rankinglistalla. Cessi lähti syksyllä opiskelemaan ja pelaamaan tennistä yliopistoon Californiaan.

Juha Romppanen uurasti Myllypuron vanhassa kuplahallissa lähes kymmenen vuotta kunnes hän sai erittäin ansaitun vuoden seuravalmentajapalkinnon ja vähän sitä ennen uuden Janus-hallin työmaakseen. Juhasta voi hyvällä omatunnoilla sanoa, että hän on tennisopettaja ja valmentaja sanan todellisessa merkityksessä. Juha on pitkäjänteinen ja nöyrä opettaja sekä erittäin arvostettu työntekijä. Lisäksi hän on ollut mukana tekemässä erilaisia opetusmateriaaleja tennisliitolle ja smash-tennikselle. Mainittakoon vielä, että Juhan pedagogiset taidot opetus ja valmennuspuolella kestävät takuuvarmasti minkä hyvänsä opetusalan vertailun. Juha toimii lisäksi smashissa juniorivalmennuksen vastuuvalmentajana.

Vanha tekijä mutta ikinuori persoona Tapio "Tabu" Totro palkittiin vuoden kilpailunjohtajana. Tabu vastaa tällä hetkellä vuodessa noin 20 kilpailusta ja parhaimmillaan smash on järjestänyt Tabun alaisuudessa yli 35 kilpailua vuodessa. Aikoinaan hallimme käytävillä on kuulunut soraääniä "Tabun kisojen" palkinnoista, kun kerran "sielläkin sai sitä ja tätä". Tässä´tapauksessa on kumminkin muistettava seuraava: Kilpailunjärjestäjä pääsisi helpommalla jos järjestäisi kaksi kilpailua vuodessa ja jakaisi palkinnoiksi elektroniikkaa, rahaa tai ulkomaanmatkoja. Smashin kilpailujohtaja on kumminkin henkeen ja vereen tennismies, että hän haluaa mahdollistaa kaikille mahdollsimman paljon pelejä sekä kilpailuita ja tätä kautta kehittymistä. Myllypurossa on monesti pohdittu kumpi olisi parempi vaihtoehto: järjestää 2 kilpailua vuodessa, joissa on todella hyvät palkinnot, vai järjestää todella paljon kilpailuita joissa palkinnot ovat ns. perustavaraa. Smashilaiset ovat päätyneet jälkimmäiseen ja sillä linjalla tullaan jatkamaan. Kilpailuiden järjestäminen Myllypurossa ei ole voittoa tuottavaa toimintaa. Tenniskenttien käyttöaste lähentelee 100% viikonloppuisin ilman kilpailutoimintaa. Kilpailunjohtaja haluaa kiittää myös kaikkia niitä jotka viikonloppuisin auttavat toimitsijoina ja järjestäjina. Heitä tarvitaan myös aina lisää, jotta pystymme edelleen järjestämään tällaisia määriä kilpailutapahtumia kaikenikäsille ja tasoisille harrastajille.

Joni Wilenius/ Valmennuspäällikkö
joni.wilenius@smashtennis.org