Smashinläiset avasivat ulkokauden kilpailut menstyksellisesti

17.5.2009

Aaro Heimonen

Piirtola, Saarni, Heimonen, Ritari ja Laitinen voittoihin

Kansallinen ulkokausi käynnistyi todenteolla tänä viikonloppuna. Seuraavassa katsaus kisoihin:

Hyvinkää:
Jesper Saarni
votti ylivoimaisesti A- luokan. Finaalissa Jesper voitti Juuso Laitisen 6-3,6-3 ja semeissä Juuso Ojasen 6-1,6-1. A3- sarjan ykköseksi itsensä pelasi Aaro Heimonen. Aaro voitti harjoittelukaverinsa Petja Bergin semeissä 6-2,6-4 ja finaalissa kaatui Pekka Kupiainen 6-1,6-1. Toiseen semiïn selvitti tiensä myös Otto Päivinen, joka hävisi Kupiaiselle 6-3,6-4. Naisten B- luokka pelattiin lohkona. Ykköseksi selviytyi Petra Piirtola voittamalla Nanette Nylundin, Ria Laitisen ja Kiti Kalymialariksen suoraan kehdessa erässä.

Kulosaari:
Otto Laitinen
voitti P12 sarjan. Finaalissa Otto voitti Niko Nylundin 6-3,6-4 ja semeissä seurakaverinsa Samuli Laakon 6-2,6-3. Toiseen semiin selvisi Oton pikkuveli Kalle Laitinen. Kalle koki tappion Nylundille 6-2,6-2. T12 sarjassa Saskia Koivu eteni finaaliin voittamalla semeissä Eveliina Juntusen 5-7,6-2,7-6. Finaalissa Nicola Ussher oli parempi luvuin 7-6,6-2. Mainittakoon, että Nylund pelasi sekä Kulosaaren, että Kauniaisten kisan ja pääsi molemmissa finaaliin. Näin saatiin jälleen elävä todiste siitä, että kyllä nuoret jaksavat.

Kauniainen:
Ville Juhamo
eteni A3- luokassa semeihin, jossa koki tappion Santtu Leskiselle luvuin 6-4,6-4. C- luokassa Jouni "Jontte" Ritari vei voiton. Finaalissa Jontte kaatoi Petri Takkavuoren 7-6,6-2 ja semeissä Hans Söderströmin 6-1,6-3. P11- sarjassa Smashissäkin harjoitteleva Anttoni Kinnunen eteni välieriin, jossa Niko Nylund oli parempi luvuin 6-2,6-3. N40- sarjassa pelattiin 4- peli lohkona. Toiseksi sijoittuivat Anna Eskola ja Tuula Taivi.

Savitaipale:
Mikko Kauppila
eteni P16 sarjassa finaaliin. Finaalissa Eemil Koskikuru oli parempi luvuin 6-2,6-2. Semeissä Mikko voitti Leevi Karhulan 6-3,6-3.

Hyvinkään, Kulosaaren, Kauniaisten ja Savitaipaleen lisäksi kansallisia pelattiin Kokkolassa. Kaikkien Smashiläisten tulokset ja kilpailuiden kaaviot löytyvät  osoitteesta www.tennisassa.fi.

Ensi viikonloppuna kansallisia pelataan Myllypurossa, Kotkassa, Talissa, Järvenpäässä, Tampereen tenniskeskuksessa ja Tampereella hotelli Rosendahlin kentillä. Kaikki kutsut löytyvät osoitteesta www.tennisassa.fi.