Racketlonin Joukkue SM-kilpailut

18.6.2016 klo 06:00

Elokuussa 2016 Tuusulassa

Racketlonin Joukkue SM – hallikisahaaste

TTC Boom järjestää 13.-14.8.2016 ensimmäiset viralliset Suomen Racketlonliiton alaiset racketlonin joukkue- ja nelinpelin SM-kisat Tuusulan tenniskeskuksessa.

Racketlon on mailapelien kuningaslaji! Moniottelu, joka vaatii neljän erilaisen mailan ja pallon hallintaa – miltä hallilta löytyykään Suomen parhaat, monipuolisimmat ja taitavimmat mailapelurit? Nyt jokainen Suomen mailapelihalli voi nimetä oman joukkueen racketlonin joukkuekilpailun Eliitti tai Kilpasarjaan. Jaossa on vuoden 2016 Suomen Parhaan mailapelihallin titteli!

Joukkue voi esiintyä seuran, hallin tai näiden yhdistelmän nimellä (esim. ”ÅLK”, ”Manhattan”, ”ÅLK Manhattan” tai vaikkapa ”Aktia Arenan ÅLK”.), haastekisan osallistumismaksu on 100€, palkintoina pokaalit + rahapalkinnot.

Kilpailu on myös erinomainen mahdollisuus halleille saada uusia aktiivipelaajia, sekä aktivoida vanhoja uusiin haasteisiin ja lajeihin. Racketlonin harrastajat ovat paitsi kenttätuntien suurkuluttajia, myös innokkaita ottamaan valmennustunteja ja etsimään pelikavereita heikompiin osalajeihinsa.

SM-kisan pelimuodon yhtenä ideana on yhteistyön luominen mailapeliseurojen ja eri mailapeliharrastajien välille. Yhteistyö yli lajirajojen hyödyttää varmasti myös hallien toimintaa ja yleinen SM-kilpailun promootio edistää yhteistä mailapeliasiaamme, joten hallit voivat halutessaan tukea kisaa myös ilman joukkuetta esim. markkinoimalla asiakkailleen muita joukkue- ja nelinpelikilpailun luokkia.

Ilmoittautuminen haastekilpailuun sähköpostilla ttcboom@kolumbus.fi

Tärkeintä on ensin ilmoittaa joukkue, pelaajia voi kiinnittää joukkueeseen aina kilpailuviikolle saakka. Haastekisan joukkueet päivitetään kisasivustolle.

Mikäli halli maksaa myös joukkueen/joukkueiden osallistumismaksut, ilmoittakaa siitä samassa sähköpostissa.

Alla ohjeet joukkueen muodostamiseksi sekä kilpailun säännöt lyhyesti, tarkemmat säännöt kisasivuilla.

Kisasivut: http://ttcboom.sporttisaitti.com/

Tapahtumasivu facebookissa https://www.facebook.com/events/101501830277346/

Tiedustelut:
Jukka Julin
TTC Boom / Suomen Racketlonliitto ry

Racketlonin Joukkue SM – joukkueen muodostaminen ja säännöt lyhyesti

Viralliset luokat (Eliitti A, Kilpasarja B):

Joukkueen minimikoko 4 pelaajaa (2 kaksinpeliä ja nelinpeli, kaksin- ja nelinpelaajat eri pelaajia).

Joukkueen muodostaminen on tehty tarkoituksella helpoksi – kaksi pelaajaa samasta racketlonseurasta tai racketlonin osalajin seurasta riittää, tarvittaessa joukkuetta saa vapaasti täydentää seuran ulkopuolisilla pelaajilla.

Esim. kaksi sulkapalloseuran pelaajaa voi halutessaan täydentää joukkuetta vaikkapa naapuriseurojen pingis-, tennis- tai squashpelaajilla.

Epäviralliset luokat (Harraste C, Tulokas D) ja Naiset:

Joukkueen koko 2-4 pelaajaa (2 kaksinpeliä ja nelinpeli, ylemmistä luokista poiketen kaksinpelaajat voivat pelata myös nelinpelin).

Pelaajien ei tarvitse edustaa mitään seuraa, joten C ja D -luokat sopivat erityisesti kaveri- tai firmaporukoille, mutta myös seurajoukkueet voivat osallistua, mikäli pelaajien taso katsotaan näihin luokkiin sopivaksi. Naisten kilpailu pelataan samoilla säännöillä.