Piia Suomalainen valittiin vuoden 2015 naispelaajaksi

17.11.2015

Piia ja tuliterä Babolat Pure Drive

Bongaa Piia Tennisliigassa 5.12

Suomen Tennisliitto valitsi Smashin Piia Suomalaisen vuoden 2015 naispelaajaksi. Piian kauden parhaimpiin saavutuksiin kuului eteneminen kolme kertaa $10.000-turnauksen välieriin. Viimeiset muutamat vuoden menivät pilalle erilaisten loukkaantumisten takia, mutta nyt Piia pystyi pelaamaan koko vuoden lähes täysikuntoisena.

Vielä keväällä Piialla ei ollut WTA-rankingia, mutta marraskuussa hän oli noussut jo sijalle 627. (pelaajia listalla n. 1300). Syksyn mittaan tarjoutui paikkoja parantaa sijoitusta vieläkin enemmän, mutta pallo ei ihan pomppinut Suomalaiselle suotuisalla tavalla ja useat kolmieräiset trillerit päättyivät niukkoihin tappioihin. Piian ensi kauden tavoitteena onkin aluksi nousu 500 joukkoon ja sitten vielä paremmille sijoille.

Tennisliiga jatkuu joulukuussa ja Piian sekä muut Smashin tytöt voit bongata kotiottelussa Oulun Verkkopalloseuraa vastaan Finland Tennis Clubilla 5.12 klo. 12:30.