Finnish Junior Tennistour Kotkassa viikonloppuna

16.4.2015

Mukana pojat ja tytöt

Huomenna alkaa tämän vuoden toinen alle 21-vuotiaiden Finnish Junior Tennistourin (FJTT) osakilpailu Kotkan Tennishallilla Smash-Kotkan isännöimänä.

Kotkan osakilpailu on hyvätasoinen sillä miesten neljä kärkisijoitettua ovat kaikki kansallisessa miesten rankingissa TOP 30-pelaajia. Ykkössijoitettuna on turkulainen Leevi Säätelä, jonka miesten ranking on 20.

Myös nuorten naisten taso on erittäin kova, sillä kärkisijoitetuista peräti kolme on Suomen rankingissa TOP 10:ssä. Naisten ykkössijoitettu on tamperelainen Tanja Tuomi, jonka ranking Suomessa on peräti 5.

Kymenlaaksolaisia pelureita kisassa on mukana molemmissa sarjoissa ja suurin mielenkiinto omien pelureiden osalta kohdistunee järjestävän seuran Ville-Petteri Ahtiin, joka voitti tämän vuoden ensimmäisen FJTT-osakilpailun Turussa.

Ottelut alkavat miesten osalta pe 17.4. klo 10.30 ja naiset aloittava urakkansa lauantaina klo 10.00 alkaen. Tuloksia voi seurata netistä www.tennisassa.fi -> 2.Finnish Junior Tennis Tour ja myös livekuvaa on tarjolla ainakin yhdeltä kentältä. Livestreamiin tullee linkki tennisliiton sivujen kautta.
Semifinaalit pelataan sunnuntaina klo 9 alkaen ja kaksinpelien finaalit alkavat alustavan aikataulun mukaisesti sunnuntaina 19.4. klo 12.30.

Nimekäs osanottajajoukko Kotkan FJTT-osakilpailussa selittynee osin sillä, että kansallisen tenniksen sisäkausi huipentuu viikon päästä Vaasassa pelattavaan aikuisten Finnish Tourin  2. osakilpailuun, jota tämä Kotkan kisa palvelee hyvänä valmistavana turnauksena nuorten ikäluokan kärkipelaajille. Vaasan turnauksesta on tulossa todella kovatasoinen, sillä ilmoittautuneiden joukossa on mm. miesten puolella ex-ammattilainen Harri Heliövaara, joka vielä muutama vuosi sitten keikkui ammattilaistenniksen maailmanlistalla parhaimmillaan TOP 200:ssa.

"Luonnollisesti osa nuorista tennislupauksistamme on jo siirtynyt Keski-Eurooppaan pelaamaan ulkokisoja, mutta siitä huolimatta pidän Tennisliitolta erittäin onnistuneena ratkaisuna järjestää kaksi kansallista arvoturnausta vielä tähän sisäkauden huipennukseksi. Tasokkaat osanottajaluettelot osoittava, että pelaajatkin ovat ottaneet tämän kalenteriuudistuksen hienosti vastaan.
Nyt kaikki innokkaat tenniksen ystävät nauttimaan kansallisesta huipputenniksestä kotihallillemme!!!"

Kisatennisterveisin,
pasi a / smash-kotka