Suomen Tennisliiton kilpailutoimikunta tiedottaa

26.4.2013

Junnuliigat

Seurasiirrot on tehtävä huhtikuun loppuun mennessä, ja siirrot astuvat voimaan 1.5.2013. Lista julkaistaan www.tennis.fi sivuilla 3.5.2013. Käythän silloin tarkistamassa, että seurasiirtosi on mennyt läpi. Pelaajilla ja seuroilla on mahdollisuus 10 päivän ajan listan julkaisemisen jälkeen huomauttaa virheistä. Vanha seura voi hylätä seurasiirron mikäli pelaajalla on hoitamattomia maksuasioita vanhaan seuraan.

Ulkokauden sarjatenniksen lohkot julkaistaan Ässässä viimeistään 30.4.2013.

Myönnetyt kansalliset kilpailut ajalle 1.9.-31.12.2013 ovat nähtävillä Ässässä viimeistään 15.5.2013.

Seuraava tasoluettelo julkaistaan 14.5.2013. 17.-19.5 järjestettävät kilpailut pelataan vanhan tasoluettelon mukaisesti. Sarjatenniksessä pelaajajärjestys on aina voimassa olevan tasoluettelon mukainen, eli järjestys voi siis muuttua uuden tasoluettelon myötä.

Junioreiden SM-liigacupit pelataan 24.-26.5.2013 seuraavilla paikoilla:

10v Lohja

12v Tampere

14v Lohja

16v Hyvinkää

Kilpailu on avoin kaikille STL:n S-jäsenseuroille. Samasta seurasta voi osallistua kuhunkin luokkaan useampia joukkueita. Kaikkien joukkueessa pelaavien pelaajien tulee maksaa kuluvan vuoden STL:n K-jäsenyys ennen kilpailun alkua. Pelaaja voi pelata vain sen seuran joukkueessa, jossa hänen edustusoikeutensa on kilpailun aikana. Seurasiirrot on tehtävä STL:n edustusmääräysten mukaisesti. Kilpailuun voivat osallistua Suomen kansalaiset ja maassamme vakinaisesti asuvat muun maan kansalaiset jotka ovat STL:n jäsenseuran jäseniä. Pelaajat saavat osallistua ainoastaan omaa sukupuolta edustavaan luokkaan. SELVENNYKSENÄ VIELÄ EDUSTUSOIKEUTEEN: Joukkuetta voivat edustaa ne pelaajat joilla on varsinaisena edustusseurana kyseinen seura tai pelaajat jotka ovat tehneet yhden kauden sarjatennisedustussiirron kyseiseen seuraan. Seurasiirrot on tehtävä www.tennis.fi sivuilla kohdasta kilpailut ja seurasiirrot huhtikuun loppuun mennessä.

Seuran edustaja ilmoittaa joukkueen. Ilmoittautuessa on nimettävä vähintään kaksi pelaajaa sekä kapteeni/yhteyshenkilö. Ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostilla kilpailunjohtajalle.

Ilmoittautuminen: viimeistään 16.5.2013 klo 16.00.

Osanottomaksu on 100e. Kaikki kilpailuun ilmoittautuneet joukkueet ovat velvollisia maksamaan osallistumismaksun.

Poikien luokkiin otetaan mukaan enintään 16 joukkuetta ja tyttöjen luokkiin enintään 8 joukkuetta. Joukkueet valitaan kilpailuun ikäluokan juniorirankingin mukaan kuitenkin siten, että ensin otetaan kaikista seuroista yksi joukkue ja sen jälkeen toiset joukkueet.

Luokat pelataan joko cup- tai lohkosysteemillä. Lohkosysteemiä käytetään, jos ilmoittautuneita joukkueita on 3-4.

Otteluihin voidaan valita vain pelaajia, jotka on ilmoittautumisen yhteydessä nimetty joukkueeseen. Ainoastaan siinä tapauksessa, että joukkueella ei sairastumisista johtuen olisi kahta pelaajaa käytettävissä, joukkue voi nimetä uuden pelaajan. Sairastuminen on todistettava lääkärintodistuksella. Myös uuden pelaajan täytyy olla osallistumiskelpoinen.

Poikien ja tyttöjen 10- ja 12-vuotiaden luokissa pelataan jatkosarja (lohdutussarja), johon osallistuvat kaikki ko. luokan 1. kierroksen ottelun hävinneet joukkueet. WO lasketaan otteluksi. Jatkosarja kuuluu kilpailuun, jonka pelaamatta jättäminen on ilmoitettava kilpailunjohdolle ennen kilpailun alkua. 14- ja 16-vuotiaissa voidaan järjestää jatkosarja, mutta se ei ole pakollinen. Jatkosarjaa ei voida pelata luokassa, joka pelataan lohkosysteemillä.

Arvonta-aika ja paikka ovat nähtävillä Ässässä. Otteluajat ovat nähtävillä: maanantaina 20.5.2013.

Junioreiden SM- liigacupin säännöt ovat nähtävillä kokonaisuudessaan Ässässä kohdassa kilpailumääräykset.

Terveisin,

Raisa Törnroos-Heinonen