Miesten SM- Liigaa: SMASH- GT 0-4

16.9.2012

Smashin nuori joukkue voimaton kokeneen Granin käsittelyssä

Smash-Tennis ja Grani Tennis avasivat liigakauden Myllypuron Finland Tennis Clubilla. Smashin nuori joukkue ei pystynyt yllättämään ennakkosuosikkina taistoon lähteneen GT:n kokenutta joukkuetta vaan Grani vei voiton otteluin 4-0, eikä menettänyt erääkään matkalla voittoon. Smashin nuori joukkue kuitenkin taisteli kotiyleisön edessä, jota oli saapunut ihan mukavasti liiga-avausta seuraamaan..

Ykkösten ottelu:
Rasmus Lindström (Smash) - Christian Johansson (GT) 2-6, 1-6
Ykköspelaajien taistossa ruotsalainen entinen ammattilaispelaaja ja nykyinen kauppatieteiden opiskelija Johansson, piti nuoren Lindströmin hyvin aisoissa ja selvitti ilman suurempia ongelmia ottelun. Johanssonin tasainen suorittaminen ja vahva syöttö- ja palautuspeli sai Lindströmin turhautumaan ja tekemään suhteellisen nopeita virheitä. Lindström pyrki painavalla kämmenellään tekemään tuhojaan, mutta GT:n ruotsalaisvahvistus ei pienistä hätkähtänyt. Johansson pelasi kuin parhaina päivinään ja Smashin nuorukaisen osuudeksi jäi lähinnä kokemuksen hakeminen. "Kauppatieteilijä" Johansson tulee olemaan kova tekijä tämän kauden liigassa myöhemmissäkin otteluissa.

Kakkosten ottelu:
Mika Kosonen (Smash) - Santtu Leskinen (GT) 2-6, 2-6
Tämä ottelu oli huomattavasti tiukemman oloinen mitä numerot kertovat. Kosonen ja Leskinen pelasivat paljon tiukkoja pelejä ja Kososella oli molempien erien alussa useita mahdollisuuksia päästä niskanpäälle, mutta Leskinen ehkä hiukan kovemmalla rutiinilla sai kammettua itsensä kuiville tiukoilla hetkillä. Erien loput sitten olivatkin hiukan selkeämpiä. Ottelussa nähtiin kuitenkin laadukasta pelaamista ja useita kuumia palloralleja. Vasta 17-vuotiaalle Mika Kososelle tämä ottelu oli ensimmäinen miesten liigaottelu uransa aikana ja otteet olivat tuloksesta huolimatta erittäin miehekkäitä.

Kolmosten ottelu:
Nicholas Nietosvaara (Smash) - Pekka Rinne (GT) 3-6, 4-6
Toinen liigadebytantti Nicholas Nietosvaara tarjosi kotiyleisölle hyviä otteita ja laadukasta pelaamista sekä ennen kaikkea hyvää taistelua. Granin Pekka Rinne joutui tekemään todellakin täyden työn kammetakseen itsensä ottelusta voittajana. Ensimmäisen erän alku näytti nuoren Nietosvaaran osalta melko synkeältä ja Rinne pääsi helpolla 0-4 johtoon, mutta pienestä alku jännityksestä toivuttuaan Nietosvaara aloitti taistelun ja saikin vielä breikkipallon jopa 4-5 kavennukseen, mutta Rinne selvitti sen. Toinen erä oli kovaa taistelua molemminpuolin ja erässä nähtiin useita syötönmurtoja. Lopulta kuitenkin pienen Nietosvaaran "nukahduksen" ansiosta Rinne sai ratkaisevan murron ja lopuksi piti oman syötön vakuuttavin ottein ja sinetöi pisteet GT:lle.

Nelinpeli:
Lindström/Kosonen (Smash) - Johansson/Leskinen (GT) 2-6, 3-6
Nelinpeli oli "pelikuvaltaan" vähän kuin pojat vastaan miehet. Kentän ehdoton "liideri" oli Johansson jota Leskinen tuki varmoin ottein. Ottelussa ei Smashin nuorella kaksikolla ollut juurikaan mahdollisuuksia vaan GT:n kaksikko otti verkon haltuun kerta toisensa jälkeen ja veivät voiton varmoin ottein.

Smash-Tennis olisi tänään kaivannut ehdottomasti seuran ehdotonta "ykköstykkiä" Timo Niemistä, joka on tällä hetkellä Davis Cup joukkueen mukana Romaniassa sekä Viron kakkospelaajaa Vladimir Ivanovia, joka oli estynyt tänä viikonloppuna. Seuraavissa otteluissa tullaankin näkemään vihaisempi ja kokeneempi Smash-Tennis!!