Piia Suomalaisen haastattelu ennen Pohjois-Amerikan kiertuetta

5.9.2011

Piia Suomalainen

Matka alkaa huomenna

Smashin netti- ja facebook ylläpito löysi seuran pelaaja- ikonin Piia Suomalaisen nettiyhteisöstä ja teki pikaisen haastattelun ennen 7 viikon kisakiertuetta Yhdysvaltoihin.

Tässä haastattelun antimi:

Moikka Piia, sä olet huomenna lähdössä taas metsästämään mainetta ja mammonaa isoon maailmaan?
Joo huomenna on lähtö seuraavaan kisareissuun.

Mihinkäs päin tällä kertaa tie vie?
Jenkkeihin. Siellä on 7 kisaa.

Kymppitonnejako vai haetaanko nyt isompaa kalaa?
Siellä on kolme $25.000, kolme $50.000 ja yksi $75.000 kilpailua.

Ok, eli haastetta riittää. Luulen että moni miettii millaista on kilpailemisen arki reissussa. Valaise muutamalla sanalla kokeneena kävijänä mistä on kyse?
Jos on matsipäivä kyseessä niin aamu alkaa treeneillä, jonka jälkeen kentillä oloa ja matsi. Illalla lihashuoltoa ja lepoa. Treenipäivänä taas aamu alkaa tennistreeneillä ja illalla joko toinen tennistreeni tai sali/juoksuharjoitus.

Kuulostaa urheilijan elämältä. Mitenkäs ruokailu hoidetaan, onko pelipaikoilla tarjoilut, vai pitääkö aina etsiä paikallinen ravintola ja toivoa ettei vatsataudit iske?
Yleensä on suhteellisen hyvät ruokailuvaihtoehdot, mutta välillä on ollut heikommat ja sillon joutuu etsimään sopivaa ruokapaikkaa muualta.

Muutama kysymys vielä ja sitten pääset levolle! Tuli mieleen että sullahan on eräänlainen perheyritys ympärilläsi. Viitasaaren Eki matkustaa sun kanssa ja toimii valmentajana ja sparrarina ja Isä taas tuuraa Ekiä valmennuksissa kun Eki on poissa, samoin sua. Lisäksi Isä on sun mailanjännittäjä. Onko helpompaa matkustaa kun lähipiiri on ympärillä?
On ehdottomasti helpompaa kun on hyvät ja kannustavat tukijoukot. Eki on hoitanut tosi hyvin kaikki asiat treeneistä lentojen etsimiseen asti ja olen itse saanut keskittyä pelkästään pelaamisen, joka on ollut ihan mahtava asia-

Näin varmasti on. Tuleeko maailmalla koskaan Itä- Helsinkiä ja Myllypuron kotihallia ikävä?
Tulee tottakai, varsinkin pidemmillä reissuilla. Hallilla on tosi hyvä ilmapiiri ja paljon kivoja ihmisiä ja niitä tulee ehdottomasti ikävä.

On mietityttänyt monesti, että oletko koskaan mietinyt sellaista, että jonain päivänä kun jalka alkaa painamaan niin sulla vois olla vielä 10 huippuvuotta 4- pelissä. Olet nimittäin siinä todella taitava. Kiinnostaisiko, vai oletko synnynnäinen 2- pelaaja?
Tällä hetkellä panostus on kaksinpeliin, mutta 4-peli kiinnostaa ehdottomasti. Olen aina pitänyt siitä tosi paljon. Ja juniorivuosina olinkin siinä paljon korkeammalla ITF-rankingissa kun kaksinpelissä.

Nyt toivotan sulle koko seuranpuolesta onnea reissuun ja pyydän sua vielä lausumaan englanniksi muutamat tulevaisuuden neuvot Teresalle, Jullelle, Petralle ja Hannalle. Ihan vaan jotta kaikki voi olla varmoja ettei tule kieliongelmia tien päällä!
Work hard and never give up!

Låter bra. Lyssna på Piia Flickorna!

Kiitos tästä ja vielä kerran onnea matkaan teille! Muistakaa kertoa netissä kisakuulumisia meille kaikille.

Kiitos!