SMASH VOITTI MIESTEN LIIGASSA KULTAA!!!

28.12.2008

Seuran historian ensimmäinen miesten SM-liigan kulta tuli 3-1 voitolla TaTS:ista. Joukkueessa pelasivat Timo Nieminen, Ismo Rönkkö, Mika Purho ja Jesper Saarni.

Finaali sunnuntaina 28.12 klo 10.00
Smash-TaTS 3-1
Timo Nieminen- Lauri Kiiski 4-6,6-4,6-3
Ismo Rönkkö- Martin Rämmal 6-2,6-7,1-6
Mika Purho- Tuomas Ketola 6-4,7-6
Nieminen/Purho- Rämmal/Miikka Kangas 6-3,6-4

Smash-Tennis voitti vuoden 2008-2009 sisäkauden miesten SM-liigan, joka oli 30 vuotisen seurahistorian ensimmäinen kultainen mitali. Välierissä kaatui JTS (Jyväskylä) puhtaasti 3-0. Finaalissa vastustajaksi tuli valtavan määrän SM- liigojen mestaruuksia kahminut TaTS (Tampere).
Ensin kohtasivat joukkueiden kakkoset Ismo Rönkkö ja Martin Rämmal. Ismo aloitti hienosti ja vei ensimmäisen erän nimiinsä luvuin 6-2. Toisessa erässä peli tasaantui ja yhden ottelupallon jälkeen Martin käänsi erän itselleen 7-6. Kolmannessa erässä Ismolla painoi hiukan jaloissa edellisen päivän 3 tuntinen vääntö Jukka Kohtamäkeä vastaan ja kuin Martin pystyi edelleen parantamaan peliä, meni kolmas erä TaTSille 6-1.
Ykkösten kaksinpelissä Timo Nieminen kohtasi Lauri Kiisken. Timo johti avauserää jo 4-1 40-30, mutta niin vain Lauri nousi tasoihin ja ohi vieden ensimmäisen erän 6-4. Toisessa erässä Timo mursi 4-2 johtoon, mutta hävisi heti perään oman syöttönsä. Lopulta erä kääntyi Timolle luvuin 6-4.
Kolmannessa erässä Timo oli askeleen edellä ja vei sen nimiinsä 6-3. Näin tilanne oli tasan 1-1. Kolmosten ottelussa vastakkain olivat Mika Purho sekä mittavan ammattilaisuran pelaajana tehnyt Tuomas Ketola. Mikalla sattui oikeaan kohtaan yksi hänen parhaista pelaamistaan otteluista. Kämmen viuhui vihaisesti läpi todella monta kertaa ja voitto kirjattiin Mikalle luvuin 6-4,7-6. Tämän jälkeeen oli aika valita 4-peli parit ja heidän peluutusjärjestys.
Ismo Rönkkö teki loistavan valinnan ja asetti ykkösten 4-peliin Timon ja Mikan. Tamperelaiset olivat laskeneet sen mukaan, että Smashin ykköspari pelaisi jälkimmäisen 4-pelin ja asettivat ykkös 4-peliin Miikka Kankaan ja Martin Rämmalin. Hyvä pari hekin, mutta Timo ja Mika onnistuvat vääntämään voiton luvuin 6-3,6-4. Näin voitto kirjattiin luvuin 3-1 Smashille ja ensimmäinen kulta oli tosiasia!

Kiitos koko porukan puolesta kaikille kannattajille ja katsojille! Erikoiskiitos illan mitalijuhlista Mika "Udo" Niemelle.

Miesten SM- liigan välierä lauantaina 27.12.2008
Smash-JTS
Timo Nieminen- Sami Huurinainen 6-1,6-2
Ismo Rönkkö-Jukka Kohtamäki 4-6,7-6(3),7-6(7)