Suomen Tennisliitto tiedottaa

Lue kilpailutoiminnasta!

KILPAILUTOIMINNAN INFOA

SEURASIIRROT

Seurasiirrot astuvat seuraavan kerran voimaan 1.5.2018. Sekä varsinaiset edustusmuutokset että ulkokauden 2018 sarjatennisedustusmuutokset tulee siis tehdä viimeistään 30.4.2018. Muutos ilmoitetaan http://www.tennis.fi/kilpailut/seurasiirrot/ sivuilta löytyvällä lomakkeella. Haetut siirrot julkaistaan Ässässä, pelaajatiedoissa toukokuun alkupuolella. Huomaattehan, että sarjatennisedustusmuutokset ovat aina voimassa vain yhden kauden!

Teemme toukokuun alussa listan niistä pelaajista joiden vanha seura ei ole hyväksynyt haettua siirtoa (kuittaus puuttuu). Lista laitetaan www.tennis.fi sivuille esille. Seuroilla on tästä 10 päivää aikaa evätä siirto. Mikäli esteestä ei ilmoiteta liittoon 10 päivän aikana, hyväksytään liiton toimesta haetut siirrot. Nämä siirrot astuvat siis voimaan 12.5.2018.

TASOLUETTELO

Seuraava tasoluettelo julkaistaan 10.5.2018.  Siinä on huomioitu tulokset 30.4.2018 asti. Viikonloppu 11.-13.5. pelataan vanhan luettelon mukaisesti, ja viikonloppu 18.-20.5. uudella luettelolla. Yleisessä sarjatenniksessä pelaajajärjestys perustuu aina otteluhetkellä voimassa olevaan tasoluetteloon.

KESÄN 2018 SARJATENNIS
Ulkokauden sarjatenniksen pelikausi on 1.6.- 20.8.2018. Ulkokauden sarjatenniksessä joukkueet jatkavat automaattisesti edellisen kauden perusteella, elleivät vetäydy sarjasta 30.4.2018 mennessä. Vetäytymiset ja uudet ilmoittautumiset: roope.kailaheimo@tennis.fi
SM-liigacup ja 1-divisioonat pelataan keskitetysti 6.-8.2018. Miesten ja naisten SM-liigacupit pelataan Tampereella.

RANKINGPISTELASKENTAUUDISTUS
Rankingpistelaskenta päivittyy. Tavoitteena on tehdä laskennasta yksinkertaisempi, saada aikaan enemmän muutoksia tasoluettelossa ja kasvattaa hyvien voittojen merkitystä. Seuraavat muutokset näkyvät pistelaskennassa ja tasoluettelossa toukokuusta 2018 alkaen. Muutokset tehdään laskentaan takautuvasti.

1. Mikäli pelaaja voittaa itseään tasoluettelossa selvästi alempana olevan pelaajan, muutetaan laskentaa siten, että pelaaja saa -4 tasoa omasta tasosta vastustajan kohdalta. Mikäli vastustaja on max kolme tasoa itseään alempana, määräytyy vastustajan taso oikean tason mukaan.
  2. Kierroskertoimia muutetaan seuraavasti:
    Finnish Tour -osakilpailut ja junioreiden SM-kilpailut:
    puolivälierän voitosta kerroin 1,05
    välierän voitosta kerroin 1,10
    finaalin voitosta 1,15
    Kaikki muut kilpailut ja sarjaottelut:
    semifinaalin voitoista 1,05
    finaalin voitosta 1,10
    Alakaavioista (jatkosarjoista) ei kertoimia.
  3. Kun miehet ja naiset pelaavat vastakkain, saa voittanut osapuoli pisteet siten että vastustajan taso on -4 omasta tasosta.

ÄSSÄ-TUNNUKSET
Mikäli et ole kilpaillut aiemmin ja sinulla ei ole pelaajanumeroa, tulee Tennisliiton rekisteröidä sinut järjestelmään ensimmäisellä kerralla. Tämä käy helpoiten täyttämällä lomake sivuilla:http://www.tennis.fi/rekisteroityminen/ Rekisteröimisiä tehdään Tennisliiton toimistolla toimistoaikoina.

Mikäli olet käyttänyt Ässää viimeksi edellisen kerran keväällä 2017 tai sitä ennen, tulee sinun itse rekisteröityä uuteen Ässään (Ässän etusivulla, oikeassa ylälaidassa). Tällöin saat uuden pelaajanumeron sekä uuden tunnuksen ja salasanan Ässään. Rekisteröitymisen yhteydessä vanhan Ässän tiedot päivittyvät uuteen.

UUDET KILPAILUSARJAT 2018 – 9V Miditour ja Luokkamestaruussarja
9v Miditour on uusi kilpailullinen sarja Tykkimäkikilpailujen ja 10-vuotiaiden Cinia JGP:n väliin. Sarjaa pelataan sekä Etelä- että Pohjois-Suomessa. Kyseessä on päiväkilpailu jossa jokainen osallistuja saa useamman 2-peliottelun midikentällä. Sarjasta löytyy lisätietoa: http://www.tennis.fi/kilpailut/9v-miditour/

Luokkamestaruussarjaa pelataan B-, C-, D- ja E-luokissa, pelimuotoina 2-peli, 4-peli sekä mixti. Voit valita itsellesi mieluisimman pelitavan tai osallistua korkeintaan kahteen luokkaan/kilpailu. Osakilpailuja on kuusi ja vuosi huipentuu mastersiin parhaiden osalta. Sarjasta löytyy lisätietoa:http://www.tennis.fi/kilpailut/luokkamestaruussarja/
Kaikille löytyy varmasti sopiva luokka. Nyt on oivallinen mahdollisuus osallistua 4-peliluokkiin, joita on paljon toivottu.