18.11.2016

Kilpailuun ilmoittautui mukaan huikeat 238 osanottajaa. Yksi heistä on 10-vuotias Lenni Sell, joka äitinsä Katariina Sellin kanssa oli ensimmäistä kertaa käymässä Myllypuron hallilla. Lue heidän mietteistään lisää.

Suomen Tennisliiton alainen Junior Grand Prix -osakilpailu käynnistyi tänään Finland Tennis Clubilla. Myllypuron hallilla pelattavassa osakilpailussa mittelevät 10- ja 16-vuotiaiden luokissa pelaavat tytöt ja pojat. Molemmissa ikäluokissa pelataan sekä kaksin- että nelinpeliluokat.
Espoolainen Lenni Sell osallistui ensimmäistä kertaa Junior Grand Prix -osakilpailuun.
- Lenni on harrastanut tennistä muutamia vuosia. Aikaisemmin hän on osallistunut ainoastaan Smash-Espoon sisäisiin kilpailuihin, Lennin äiti Katariina Sell sanoo.
Hänen mukaansa Lennin pelaamiseen on vuosien harjoittelun myötä tullut varmuutta sen verran, että nyt oli oikea aika päästä kokeilemaan taitojaan kunnon turnauksessa. Junior Grand Prix -osakilpailussa pelataan oikeilla säännöillä, eikä pelaaminen ole enää niin leikkimielistä kuin seuran sisäisissä kilpailuissa.
- Tennis on varsin kasvattava laji. Pelaajat selvittävät mahdolliset kiistatilanteet yhdessä, kun kentän laidalla ei ole asioista päättävää tuomaria. Turnauksen kautta voi saada myös uusia kavereita, Katariina Sell lisää.
Tällä kertaa Lenni ei voittanut otteluaan. Katariinan mukaan se ei kuitenkaan ole niin vaarallista, sillä Lennin pelit jatkuvat jatkosarjassa.
- Vähintään kaksi peliä tulee jokaiselle pelaajalle. Se on hyvä puoli tässä turnauksessa.
Lennikään ei ollut tappiosta moksiskaan.
- Nyt on vain mentävä iltapäiväksi kouluun, sillä jatkosarjan ottelu on vasta huomenna. Ennemmin olisin kyllä pelannut tennistä, Lenni sanoo.
Turnaus kestää sunnuntaihin saakka. Turnauksen parhaat pelaajat pääsevät joulukuussa pelattavaan Masters-turnaukseen.